وزیر اقتصاد پیشنهادی رئیس‌جمهور کیست؟  

12:02 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۶۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد پیشنهادی رئیس‌جمهور کیست؟  
عبدالناصر همتی امروز از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد دولت چهاردهم معرفی شد.  

خبرگزاری میزان – مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم، امروز عبدالناصر همتی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت چهاردهم به مجلس معرفی کرد. 
 
عبدالناصر همتی متولد۱۳۳۶ در کبودرآهنگ سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است. او هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. همتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران بود و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد.

وی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود. همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. 
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *